واکنش بقایی به ادعای همکاری ناتو در حمله به ایران
ایسنا: اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد پنجشنبه چهارم تیرماه و در واکنش به گفتههای مارک روته، دبیرکل ناتو درباره همکاری ایتالیا و رومانی با آمریکا در جریان جنگ، خواستار پاسخگویی این کشورها بهدلیل نقض حقوق بینالملل و «مشارکت در اقدام متجاوزانه علیه مردم ایران» شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی نوشت: اذعان صریح دبیرکل ناتو به همکاری با آمریکا و رژیم صهیونیستی در انجام حمله تجاوزکارانه علیه ایران، اعتراف به همدستی فعالانه این سازمان در ارتکاب تجاوز نظامی علیه یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد است.
تجاوزی که نقض فاحش قواعد آمره حقوق بینالملل و اصول بنیادین منشور سازمان ملل بوده است.
دبیرکل ناتو صراحتا از ایتالیا و رومانی به عنوان کشورهایی که در ارتکاب تجاوز نظامی آمریکا علیه ایران همکاری کردند نام برده است.
این دو کشور و هر کشور اروپایی دیگری که به ارتکاب تجاوز نظامی آمریکایی صهیونیستی علیه ایران کمک کرده است، باید به افکار عمومی خود و همه جهانیان توضیح دهند که چرا تصمیم به همدستی با متجاوزان علیه ایران گرفتند.
چرا در ارتکاب جنایات شنیع و گسترده علیه مردم ایران در میناب، لامرد، تهران، اصفهان، سنندج، همدان، تبریز، شیراز، بندرعباس و بسیاری دیگر از شهرها و روستاهای ایران شریک شدند؟
