به روز شده در: ۰۳ تير ۱۴۰۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۷۵۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۳ تير ۱۴۰۵

اتصال نسبی اینترنت و پایان یک مهاجرت اجباری!

روزنو :با برقراری نسبی دسترسی به اینترنت، آمارها از کاهش قابل توجه فعالیت کاربران در پیام‌رسان‌های بومی حکایت دارد.

زومیت: با برقراری نسبی دسترسی به اینترنت، آمارها از کاهش قابل توجه فعالیت کاربران در پیام‌رسان‌های بومی حکایت دارد.

رسانه‌ی اخبار فناوری و دنیای دیجیتال، می‌گوید  بررسی‌ها نشان می‌دهد «با برقراری نسبی اینترنت، فعالیت کاربران در پیام‌رسان‌های بومی کاهش یافته است.»

بنابر این گزارش، در مقایسه هفته نخست خرداد با اردی‌بهشت، «در پلتفرم «بله» ۲۷ درصد گروه‌ها تعطیل شده و فعالیت کلی ۸۱ درصد افت کرده است. ۲۷درصد گروه‌های ‌شان را تعطیل کردند و فعالیت ۸۱ درصد هم کاهش یافته؛ فعالیت در ۳۲ درصد از گروه‌های آی‌گپ هم کاهشی بوده و ۵۵درصد محتوای سروش‌پلاس کم شده است.

هم‌زمان، تولید محتوا در مجموع چهار پیام‌رسان بومی(بله، ایتا، روبیکا و سروش‌پلاس) ۱۰.۵ درصد کاهش یافته و کاربران به پلتفرم‌های جهانی بازگشته‌اند.»

بنابر این گزارش، کانال‌های موجود در «بله» در خرداد ۲۰ درصد بیشتر از اسفند ۱۴۰۴ است که نشان می‌دهد برخی کسب‌وکارها این بستر را به‌عنوان بستری برای قطعی‌های احتمالی بعد نگه داشته‌اند.

photo_2026-06-23_19-40-12

photo_2026-06-23_19-40-12 (2)

photo_2026-06-23_19-40-13

پربحث ترین روز
تصویر روز
خبر های روز
پرطرفدار